Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

miercuri, 1 septembrie 2010

Septembrie



Septembrie. Prima lună la sfârşit de an ce conţine grupul de litere „BR". Da, „br" când ne scutură frigul. „Br", când ciobanu-şi mână oile. "Br" urmat de un „e”, când în regat ne adresăm cuiva şi nu-i ştim numele.

Da, septembrie este prima lună din pachetul de şase luni ce conţine pe „br”. Sunt lunile în care, după cum spuneam, ne scutură frigul, deşi în „octombrie” mai avem şi „vara mică”, un pachet de câteva zile calde în plină toamnă. Cât de frig va fi în această toamnă şi iarnă, vom vedea. Dar „br” ne dă fiori.

Sunt puţini cei care iubesc lunile cu „br”. Sunt puţini cei cărora le plac „ploile mocăneşti” şi norii de „plumb” care ascund soarele. Sunt puţini cei cărora le place să se plimbe când plouă toamna.

Eu fac parte din categoria celor puţini şi caut să transmit această plăcere "puiului mic" Ioana. Până acum şi ei îi place să se plimbe prin ploaie toamna ştiind că nu „sclipăneşte” şi nu „durduieşte”. Nu-i plac zgomotele stridente făcute de tunete, artificii ori pocnetul dopurilor de la sticlele de şampanie. Mai greu, dar până la urmă s-a obişnuit cu şuieratul aparatelor electrice. De ce? Poate „mami” şi „tati” nu au ştiut să o înveţe cu aceste zgomote. Poate a văzut alţi copii speriindu-se şi ea îi imită. Important este că, încet – încet, s-a obişnuit cu ele şi le acceptă.

Azi, de 1 septembrie, am plecat de acasă cu Ioana pe o ploaie „mocănescă”. Ne-am plimbat cu rolele pe bulevard, unde am fost singuri. Copilaşii nu au îndrăznit să iasă din casă. Şi pentru că nu am găsit parteneri de plimbare, ne-am întors şi noi acasă, unde nu l-am mai găsit pe frăţior. Mami şi tati au plecat cu el în vizită la naşi. În aceste condiţii Ioana a cerut cântece pe calculator şi „colinde”. Moşu i-a mai dat şi „papa” după care a adormit.

În acest fel s-a terminat prima zi de toamnă. Un început de toamnă frumoasă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.