Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

duminică, 22 ianuarie 2012

Retro



De ziua ei la Ioana au venit mai mulţi copilaşi. S-au jucat, au mâncat, au băut (sucuri bineînţeles) iar la plecare fiecare a mârâit că mai stă. Din cioporul copilaşilor nu a lipsit nici Bebe, care a făcut scandal când a venit ora de culcare pentru că ar mai fi stat.







Ce mare diferenţă între aniversările zilelor de naştere de acum şi a celor de când eram eu copil. Când eu am împlinit 6ani, nimeni nu m-a băgat în seamă şi nici copii nu au venit de ziua mea. Doar eu şi Livia ne foiam prin curte şi prin casă, motiv pentru care nu am nici-un fel de amintiri de atunci. Amintirile le am numai de la şase ani şi jumătate când l-am văzut ultima dată pe tata. Era în primăvara anului 1950. O zi cu soare, dar răcoroasă. Eram în curtea casei parohiale la Bărăbannţ cu tata şi sora mea Livia, care avea atunci patru ani şi câteva luni. Tata se dezbrăcase până la brâu şi sta la soare. Mama i-a spus să aibă grijă să nu răcească. Nu mai ştiu ce i-a răspuns tata, dar ştiu că el a râs. Probabil am făcut ceva giumbuşlucuri noi, copiii. Nu a durat prea mult şi tata s-a retras în casă iar peste câtva timp a plecat la oraş. A plecat fără să se mai întoarcă la Bărăbanţ. Pe mine m-a mai dus mama să-l văd, dar nu mi-l amintesc cum era atunci. Probabil nu am mai avut puterea să-l privesc şi am fost doar fizic în preajma lui. Simţeam că ceva nu este bine. Şi nu a fost. La începutul lunii iulie s-a stins cu gândul la noi, copiii lui dragi, care deşi nu eram acolo, ne-a auzit jucându-ne în curte şi le-a spus celor de lângă el: „lăsaţi copiii să se joace, nu-i aduceţi aici !”

6 comentarii:

  1. Tristă poveste,tristă amintire porți cu tine abbilbal!
    Sper că nepoții tăi vor fi mai norocoși cu mult și când vor face un bilanț retrospectiv,vor avea amintiri mult mai plăpcute,își vor aminti de o copilărie mult mai fericită !

    RăspundețiȘtergere
  2. În unele zile soarele pare că răsare mai târziu. De fapt, fiecare zi, mai însorită, sau mai întunecată, a trecut ca să facă posibil soarele de acum, sub care se încălzesc toţi, poate cel mai tare cei care au avut multe zile mohorâte.

    PS Ce "chefuri" dintr-astea am tras şi noi :)) Şi tot aşa, la primele piticul era primul dus la culcare. Mai încolo el era cel care asigura toată distracţia.

    Să vă fie bine, Liviu, şi puilor, şi ţie! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoase poze, copiii au parte azi de tot felul de bonusuri daca exista dragoste si atentie din partea rudelor. Trista amintire, ramane ca o cicatrice, la o privire mai atenta pe fata oamenilor care au trecut prin necazuri, poti vedea asta in sufletul lor.

    RăspundețiȘtergere
  4. ginduri bune
    pentru inca multi ani


    [scuze, dar este o perioada in care nu prea stau in casa 'virtuala' ]


    un :) pt fiecare :) :) :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulţumesc pentru vizită. Atât cele bune cât şi cele rele trec dar amintirile rămân. Uneori mai cade o lacrimă dar soarele o evaporă şi ploaia îi spală urma.

    RăspundețiȘtergere
  6. Amintiri triste, copii frumosi.
    Cum spunea cineva mai sus, sa fie feriti de rau.
    La multi ani si multa sanatate tuturor!

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.