Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

marți, 22 ianuarie 2013

Program la televizor

- sursa: Internet -
Articol scis pentru Blog Power 54
http://www.mostwantedblog.org/2013/01/20/blog-power-54/
Televizorul-prietenul omului?

Vrea să afle de la noi Dia_na şi pentru aceasta ne întreabă:
- cat timp petreci in fata televizorului?
- găseşti educative (de ajutor) programele si emisiunile tv  de azi?
- ai curaj să îţi laşi copilul singur in fata televizorului?

Păi de la bun început vă spun că mă uit la televizor doar pe apucate din când în când. În rest, îi las pe prunci să se uite la ceea ce ei numesc “desene animate” i IO mă distrez cu calculatorul când nu am chef de plimbare. Şi când mă uit la televizor, după 2-3 minute mi se închid ochii pentru 2-3 ore.

Deci, în faţa televizorului petrec destul de mult timp, dar de văzut văd destul de puţine lucruri.

Din ceea ce văd la „desenele animate” agreate de Ioana şi de Daniel în egală măsură, pot spune că sunt doar nişte parodii după ceea ce se cheamă desene animate. Oameni (păpuşi) cu chipuri de animale sunt destui. De cum apar încep să povestească de măritat şi însurat, de părinţi care divorţează, de părinţi care au prieteni (prietene) cu care o duc bine în concubinaj.

Dar să nu vă închipuiţi cumva că Ioana şi Daniel sunt de dimineaţa până seara în faţa televizorului. Lor le place doar să fie televizorul deschis. În rest îşi văd de „treburile” lor, adică se joacă.

Cât de educative sunt emisiunile TV se vede. Prea puţini mai sunt cei care se uită cu interes la ele. Cei mai mulţi preferă internetul. În ce mă priveşte vă spun cu toată convingerea că deocamdată am curajul să-i las pe prunci singuri în faţa televizorului, dar nu ştiu cum va fi mai târziu. Violenţa apare tot mai frecvent pe ecranul televizorului.

Asta nu înseamnă că din totdeauna am fost aşa refractar la programele TV. Aş fi un mare dezinformator dacă aş susţine aşa ceva. Prin !963 urmăream cu mare interes emisiunile regretatului realizator Tudor Vornicu. Nu lipseam de la spectacolele TV „Dialog la distanţă”. Mai târziu, după ce mi-am cumpărat televizor, nu puteam sta fără „Teleenciclopedia” şi emisiunile sportive, fără filmele seriale sau de lung metraj, diverse programe de divertisment şi chiar desene animate. Toate acestea erau programe bune pentru că producătorii ştiau să le realizeze şi „zbirii comunişti” închideau ochii.

A urmat apoi şi perioada programelor de 3 ore, când predominau ştirile politice. Dar şi atunci „Cântarea României” avea succes. Adrian Păunescu, Liviu Oros,  Amza Pelea, Birlic, Dem Rădulescu, Florin Piersic şi mulţi alţi actori buni ştiau să presare sarea şi piperul în ceea ce făceau.

Vremurile au trecut şi am ajuns „să vedem cu ochii închişi” mulţimea canalelor TV. Nici măcar programele sportive nu le mai urmăresc. Mă indispune când îi văd pe Gigi Becali, MM Stoica, Borcea,  cu fumurile lor, îmi este silă să văd cum pe terenurile de fotbal sunt vinovaţi doar arbitrii de tot ce se întâmplă, cum în gimnastică şi canotaj de vină sunt doar aparatele că nu mai avem performanţe.

Dar uite că am sărit de la tema dată. E timpul să termin pentru a nu vă plictisi.

Vă las cu bine şi să aveţi o săptămână bună.

PS. Din motivele arătate pe Facebook şi MWB mă găsiţi doar aici:

8 comentarii:

  1. Servus! Bine te-am regasit!
    Ai dreptate, si eu ma uit la tv "cu ochii inchisi"! Cred ca este cel mai bun somnifer! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar, nici macar desenele au ajuns sa nu imi mai placa la televizor.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu ma uit la tv doar pe disney channel :)) in rest..

    RăspundețiȘtergere
  4. Desenele animate de azi sunt prea sofisticate pentru copii, sunt de multe ori facute special pentru a viza un public cat mai larg posibil. Imi aduc aminte de vremea lui Woody si a lui "Tom&Jerry", ce vremuri ...

    RăspundețiȘtergere
  5. eu ma mai uit din cand in cand la "Teleenciclopedia", imi aminteste de dupaamiezile de sambata din copilarie ;))

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-a plăcut cum ai punctat evoluţia, sau poate involuţia televiziunii.

    RăspundețiȘtergere
  7. Vezi că ai ceva script care îmi deschide un pop-up când dau click pe site.

    RăspundețiȘtergere
  8. cu desenele animate din ziua de azi nici eu nu prea ma impac - mi se par cam... dure, inclusiv ca si design.

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.