Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

luni, 2 septembrie 2013

Simplu: FENOMENUL OGLINDĂ

Articol scris pentu Blog Power 81

fotografia este luată de pe internet

 Maya propune utmătoarea temă:  Fenomenul oglindă
 Cum te vezi acum față de cum te vedeai odată?
Ce-ți arată oglinda adevărată?
Cum te vezi când oglinda-i pătată?

Suntem invitați din nou să privim oglinda. Oare pentru a câta oară? Dar oglinda o privim și fără să fim invitați. O privim și ne vedem în ea sau nu, după cum suntem interesați. Ne vedem doar tineri și frumoși dacă neglijăm brazdele săpate de vreme pe frunte și la ochi, ori nu băgăm în seamă pielea căzută pe brațe și piept. Ne vedem tineri și frumoși dacă nu ținem seama că pe drum tot mai mulți pietoni trec pe lângă noi și nu putem ține pasul cu ei. Suntem bătrâni frumoși pentru că așa vrem să fim.
Odată mă vedeam un cineva, un atlet perfect. Pe atunci eram copil și visam cu ochii deschiși. Mai târziu mă vedeam așa cum sunt. Un anonim.
Trecând mai departe pe linia temei ajung la întrebarea care mă iscodește să spun ce-mi arată “oglinda adevărată”.
Oglinda adevărată? Dar oare care-i oglinda adevărată? Oglinda ce o am atârnată în cui? Dar asta mă arăta mai musculos decât eram în realitate. Oglinda sufletului? Păi asta mă arată așa cum visam să fiu: un atlet perfect. Oglinda minții? Păi și asta minte. Atunci, care-i oglinda adevărată când niciuna nu-mi spune adevărul? A, da ! Ciobul de oglindă ce l-am aruncat în urmă cu ani de zile când oglinda mi s-a spart.
Uneori oglinda ce o folosesc la bărbierit e pătată. O curăț cam rar. Atunci mă văd în ea cu pistrui. Așa eram când am fost copil. Un pistruiat. Un pistruiat alintat de toți. Doar mama nu avea vreme să mă alinte pentru că trebăluia de dimineața până seara. De multe ori o vedeam doar două trei ore înainte de culcare și atunci nu era timp de alintat. Avea doi copii de crescut și era singură.
Deci, fenomenul oglindă este un fenomen strâmb pentru mine. Important este că nu m-m strâmbat IO sub povara vremii. Dar fenomenul oglindă privit altfel este acel fenomen ce ne arată lumea pe dos. Stânga-dreapta inversată și de aici politica ce o avem: stânga - dreapta.
Fenomenul oglindă este și un fenomen retro, dar nu de retrocedare, ci doar de privire înapoi pentru a vedea ce este în spatele nostru. Cu alte cuvinte un fenomen retrovizor. Dar mai poate fi fenomenul de oglinda apelor. Un fenomen ce ne aduce cerul sub picioare, ne transformă drumul în drum de pulbere a stelelor și ne poartă printre aștri fără costume speciale.

Până la urmă am reușit să scot la liman și "fenomenul oglindă", dar nu oglindă de cristal, ci una din sticlă ordinară pentru a nu fi din tablă zincată lustruită.
Alte oglinzi:

10 comentarii:

  1. Cred ca e foarte frumos ca la o varsta mai inaintata sa-ti aduci aminte de ce era acum multa vreme, ba chiar de vremea copilariei.
    "Suntem bătrâni frumoși pentru că așa vrem să fim."
    Frumos spus... Pana la urma, suntem exact asa cum vrem sa fim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, mai puțin cei bolnavi,indiferent de vârstă, care nu-și doresc să fie așa.

      Ștergere
  2. Eu cred ca o bucata de sticla lucioasa nu ne va spune niciodata cine suntem cu adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  3. " Pe atunci eram copil și visam cu ochii deschiși. Mai târziu mă vedeam așa cum sunt. Un anonim. " Nu sunteţi un anonim. În primul rând sunteţi om; şi oglinda vă arată asta. În al doilea rând sunteţi copilul cuiva, prietenul cuiva, soţul cuiva, tatăl cuiva, unchiul cuiva, bunicul cuiva. Sunteţi...sub atât de multe forme! Dar nu anonim. :) Să aveţi o seară liniştită!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-ati dat de gandit,sa stiti...noi vedem numai ce vrem noi

    RăspundețiȘtergere
  5. Impresionant ca nu v-ati strambat nici cu si nici fara oglinda.

    RăspundețiȘtergere
  6. Strâmbarea nu este provocată de oglinzi. Ea este rezultatul acțiunii timpului asupra omului. Unii rezistă, alții ba.

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.