Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

duminică, 10 noiembrie 2013

Călător virtual prin "Vila Alpin"

Articol scris pentru concursul  
2013

Proba 20. Călătorie virtuală prin Vila Alpin din Straja

Probă propusă  de 

 Cuvinte cheie utilizate: sejur Straja, schi Straja, cantonament Straja 

O călătorie virtuală prin Vila Alpin Straja este mai mult decât o plăcere.


Ajuns la Vila Alpin am descins la recepție, așa cum este și firesc, pentru a mă înregistra cu un sejur Straja , după care m-am îndreptat spre restaurant,

deoarece drumul lung cu trenul și un autobuz de transport în comun, aerul curat de la  Straja, meniul anunțat și ofertele mi-au făcut o foame de lup.

Iau loc la o masă mai retrasă și privesc prin geamul din apropiere spre Munții Retezat. Servesc masa în tăcere și mă gândesc la ce era în zonă prin anii ’60. Mai nimic. Doar oameni necăjiți și cărbune. Nici astăzi oamenii din zonă nu sunt mai veseli, căci grijile parcă sunt mai mari pin închiderea multor mine, deci cărbunele a dispărut. În schimb peisajul a devenit mai frumos și aerul mai curat.


După ce ies din restaurant urc în cameră pentru a face un duș, deși dușul ar fi  trebuit făcut înainte de restaurant, numai că nu am mai avut răbdare să aștept câteva minute pentru a primi camera. Deci intru și rămân plăcut impresionat de curățenia care era în cameră,

după care am privit pe geamul orientat spre Munții Retezat pentru a admira peisajul montan.



Suntem la cumpăna dintre toamnă și iarnă. Prin jurul vilei mai este iarbă verde, iar în depărtare se văd cușmele albe ale munților.

După ce am admirat priveliștile oferite de amplasarea inteligentă a vilei, m-am îndreptat spre sala de conferințe

unde se prezenta programul zilei următoare. Am rămas din nou plăcut impresionat de oferta

deplasării pe munte și a unei deplasări la o pârtie de schi 
pe care era deja zăpadă, pentru o ședință de schi Straja .


în vederea alegerii unui cantonament Straja.


Venind spre Straja am discutat pe tren cu un călător care a poposit la Vila Alpin în anii trecuți. Îmi povestea că nu a fost mulțumit deoarece în camera unde a fost cazat putea asculta poveștile vecinilor și în județul Hunedoara consuma apă minerală din zona Bucureștiului.


Nu l-am contrazis pentru că nu cunoșteam situația, dar m-am gândit că vecinii nu pot face un tămbălău așa de mare care să mă deranjeze, eu fiind obișnuit să dorm și pe zgomot, iar cu apa minerală m-am gândit că poate fi aceeași situație ca și cu berea. Bem bere Silva de Reghin  sau Ursus de Cluj fabricate în București. Ori poate sunt fabricate la Reghin și Cluj, iar pe etichetă figurează fabrica din București. Minuni ale economiei de piață. Deci și la Straja se poate bea apă minerală Boholt sau Lipova cu etichetă de „Roua”. Sunt probleme cu care ar trebui informați turiștii ce poposesc la Vila Alpin pentru a nu mai exista confuzii de acest gen.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.