Nu ! Mărie e aceeaşi, doar că şi-a schimbat pălăria.
Ca fost ceferist nu pot decât să mă bucur văzând
aceste fotografii. E semn că “Electroputere“
Craiova mai trăieşte ! Nu contează că
şi-a schimbat numele, contează doar că a reuşit să ajungă la acestă performanţă:
tren electric ce “fuge pe ştrec” cu “iuţeala”
incredibilă de 160 km/h, adică de peste
cinci ori viteza maximă a primelor locomotive cu aburi construite la Reşiţa. Şi
când mă gândesc că pe vremea când eram ceferist activ se spunea că românii nu sunt în
stare să producă locomotive perfomante, motiv pentru care la calea ferată eru
folosite locomotive depăşite din punct de vedere tehnic.
Da, atunci nu se putea umbla la îmbunătăţirea
performanţelor tehnice la multe produse şi asta nu pentru că românii nu eru în stare,
ci pentru că elveţienii ori alţi deţinători de patente ne interziceau prin
contract să umblăm la îmbunătăţirea performanţelor locomotivelor şi ce mai
aveam de la ei.
Dar iată că se poate ! Se poate şi asta în ciuda
unor neajunsuri care mai dăinuiesc încă în economia românească, economie ce a fost
etichetată că dispune doar de “un morman de fier vechi”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.