Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

luni, 12 martie 2012

Răspuns la o întrebare

Aici http://www.mostwantedblog.org/2012/03/11/blog-power-13/ am găsit o întrebare incitantă.şi tentantă.
Se punea întrebarea: dacă m-aş mai naşte odată cine aţ fi, ce aş face de ce şi de aici se pot naşte câte alte întrebări.

Deşi felul meu de a fi nu este aruncarea în vorbă, de data asta încalc acest principiu. De ce? Pentru simplul motiv că o discuţie pe această temă am mai avut cu mult timp în urmă la ea participând un grup de foşti colegi de serviciu. Unii visau să devină altfel de cum erau. După ce am ascultat opiniile fiecăruia am spus sec: IO aş fi acelaşi şi aş face exact aceleaşi lucruri făcute până acum.

De atunci au trecut mulţi ani, dar şi astăzi susţin acelaşi lucru: dacă m-aş mai naşte odată aş fi acelaşi individ în societate şi aş face exact aceleaşi lucruri şi activităţi făcute până acum. Până şi perioada de timp în care le-am făcut ar rămâne aceeaşi. Nu voi corecta greşelile făcute, nu voi face alte greşeli, nu voi învăţa mai multe, dar nici mai puţine. De ce? Pentru că ăsta sunt eu. Şi dacă ăsta sunt eu, tot EU voi fi şi atunci, ca şi acum. Dacă aş face altceva, nu aş mai fi eu ci altul. Un altul care poate semăna cu mine, dar tot altul rămâne.

Aşa că nici măcar nu-mi doresc să fiu altcineva sau să fac altceva. Nu am făcut prea multe şi nu am adunat averi. Dar sunt mulţumit cu tot ce am realizat. Inclusiv cu eşecurile şi "succesurile", pentru că şi ele fac parte din viaţa mea.

Ar mai fi ceva de spus? Nu !  

49 de comentarii:

  1. inseamna atunci ca a fost o viata frumoasa, indiferent de greseli sau esecuri

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puse una peste alta pot spune că a fost frumoasă. Fiecare etapă a avut şi are farmecele ei.

      Mulţumesdc pentru vizita făcută în Bălgradul de azi.

      Ștergere
    2. Până la urmă tot ce înseamnă trecut înseamnă o contribuție la ceea ce suntem în prezent, deci faptul că nu ați schimba nimic denotă o seninătate de invidiat :)

      Ștergere
    3. Mulţumesc pentru vizită Andreea Livia.

      Ștergere
  2. Pai eu daca m-as mai naste o data as fi tot eu, deci automat as face exact acelaqsi fel de boacane pe care le-am facut si pana acum, poate nu exact identice daca ar fi contextul istoric oarecum diferit, dar tot in cam acelasi mod si sens, ca altfel nu as mai fi eu ci ar fi altcineva !

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari, probabil viata ta a fost cu mult peste asteptari daca nu ai schimba-o. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu a fost peste aşteptări. Am trăit o viaţă normală după cum au fost vremurile şi vremile dar sunt obişnuit să mă mulţumesc cu ce am şi cu cât am, la fel cum erau şi înaintaşii mei.

      Ștergere
  4. asa este! suntem ceea ce suntem datorita trecutului nostru. Daca am fi trait alte experiente, am fi fost o alta persoana! Frumoase raspunsuri.
    Sa ai o saptamâna minunata!

    RăspundețiȘtergere
  5. mai rar să afirme cineva ,ca tine că dacă s-ar mai naşte odată ar urma acelaş drum în viaţă..asta înseamnă că în adolescenţă[că cele din copilărie nu sunt conştientizate]visurile tale despre ce vei face când vei fi mare ori nu au existat,ori nu te-a impresionat nimeni ca model de viaţă,ori chiar ce ai făcut ţi-ai şi dorit să faci...de regulă cei care nu sunt mulţumiţi cu a lor viaţă,sunt cei care nu şi-au atins idealul modelat în prima tinereţe..concluzia,ai fost şi eşti un om fericit..şi ptr.asta te felicit...mai rar,oameni ca tine...
    o zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru concluzie. Este adevărat. În adolescenţă am avut multe visuri, dar nu mi-am făcut din ele ideluri unde ar fi trebuit neapărat să ajung. Am ajuns doar acolo un a trebuit şi asta s-a întâmplat ori am vrut, ori n-am vrut. La intersecţiile de drumuri am plecat pe cărarea care trebuia fără să conştientizez acest lucru şi am mers pe acea cărare indiferent că a fost drumul greu sau uşor.

      Ștergere
  6. Doresc sa anunt si pt cititorii de Internet in lb romana ca pe 19 aprilie ac se vor implini 130 de ani de la tristul deces al d-lui Charles Robert Darwin, originar din linistita regiune Shropshire, Anglia, membru al Societatii Regale din Londra pt Imbunatatirea Cunoasterii Naturii (fondata in 1660, era noastra comuna de dupa nasterea lui Iisus Christos), si chiar ASTAZI, 13 martie 2012, se implinesc exact 50 (cincizeci) de ani de la acordarea Premiului Nobel in Fiziologia Medicinii d-nilor:

    - Francis Harry Compton Crick, originar din satul Weston Favell, din Anglia, si el membru al aceleiasi Societati Regale, decorat si cu Ordinul de Merit al Commonwealth-ului Britanic, decedat in 2004, la 1 an dupa treminarea decriptarii genomului uman prin programul Proiectului Genomului Uman;
    - James Dewey Watson, care NU e din familia Huey, Dewey, si Louie, ci e originar din orasul nord-american Chicago, din statul nord-american central Illinois, si este inca in viata;
    - Maurice Hugh Frederick Wilkins, originar di oraselul Pongaroa, de pe insula de nord a statului Noua Zeelanda, si dansul membru al Societatii Regale, si decorat cu Ordinul de Excelenta al Imperiului Britanic, decedat in 2004.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Fiziologie"= "functie", (cum functioneaza un organism viu).

      Pt "structura" din punct de vedere chiar autentic creativ-constructiv vezi mai jos.

      Ștergere
    2. Mulţumesc pentru informaţii. Nu le ştiam.

      Ștergere
  7. Eu am citit in niste articole din niste ziare culturale romanesti mai vechi despre zicala romaneasca care zice ca "ce ti-e scris in frunte ti-e pus", si mi se pare oarecum chiar peren contemporan structural potrivita, cf CNN-Health, datorita importantei zonelor corticale cenusii orbito-frontale ale oamenilor in luatul multor decizii constiente planificate de-a lungul vietii lor, coroborate si cu descoperirile d-lui Daniel Kahneman, castigator al Premiului Nobel pt Economie acum deja chiar 10 (zece) ani, care arata ca oamenii au in general tendinta de a face cam acelasi fel de decizii de a-si investi banii de-a lungul intregii vieti, (de obicei din pacate gresite), indiferent de daca le-a placut disciplina Istoriei la scoala sau nu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În completare la cele spuse de vine vin şi spusele lui Maurice Druon în Regii blestemaţi pe care le-am citat în dreapta sus de tot.

      Ștergere
  8. Sunt de acord cu tine , ardelene din Balgrad, ...nici eu nu as schimba nimic...Drept sa-ti spun , experientele negative mi-au fost de cel mai mare folos in viata, adica m-au ajutat sa-mi "deschid" ochii, si sa ma incarc cu forta mai mare pt.a merge inainte. O zi buna ! ( nu stiu de ce nu ma pot loga !!)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţam pentru consens. Probabil a fost reţeaua prea încărcată sau ceva bruiaje de nu te-ai putut loga.

      Ștergere
  9. Eu nu neg deloc importanta si chiar frumusetea unor vise cat se poate de interesante, mai ales ca am citit pe wikipedia ca d-nul Watson a zis ca parca intr-un vis i s-a aratat scara in spirala a structurii ADN-ului, iar d-nul Rene Descartes a zis ca metoda stiintifica tot intr-un vis din noiembrie 1619, AD, i-a aparut, si pana si scriitoarea larg indragita a seriei de povesti Twilight cu vampiri de varsta adolescenta-adulta tanara, d-na Stepahie Meyer, a zis ca ideea acestor personaje i-a venit intr-un vis.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da dar şi visurile sunt visuri şi vise. Depinde de individ cum le triază.

      Ștergere
  10. De asemenea, nu neg si importanta mediului din jur re geografie, conditii climatice si de civilizatie, de aia probabil e si important sa stim pe cine sa votam ca sa devina Ministrul Educatiei la viitoarele alegeri politice ca sa dam vina in mod etic si competent pe cine merita mai mult, nu asa aiurea, (stiut fiind ca in general Ministrul Educatiei e cel mai de vina in cazurile in care nu se stie cine o fi de vina).)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Civilizatia include si cultura, desigur, aia cu proverbele si cu zicalele din batrani.

      Ștergere
    2. Când ajungi să dai vina pe cineva pentru neâmplinirile tale atunci înseamnă că nu eşti în stare să-ţi evaluezi propriile capacităţi întelectuale şi fizice. Pe cine să fi dat vina că nu puteam ridica deasupra capului haltera de 50 kg?

      Cât priveşte cultura individului, uneori aceasta este şi nativă. Sunt destule exemple în viaţa de toate zilele. Pe undeva la munte era un cioban cu patru clase ce rezolva logaritmi mai repede decât un calculator. Dar se rezuma doar la atât.

      Ștergere
  11. sincer, nici eu nu aş schimba nimic din ce am fost şi nu mi-aş dori să fiu altcineva. asta înseamnă că atunci când mă uit în oglindă pe mine mă văd, cu toate bunele şi relele şi... mă plac. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru susţinerea ideii mele scoasă dela naftalină cu această "temă de casă".

      Ștergere
    2. cred că tuturor ne trece prin minte această idee la un moment dat. şi dacă răspunsul este "nu aş schimba nimic" atunci este bine.
      eu îţi mulţumesc pentru că ai dat curs acestei provocări.

      Ștergere
  12. Frumos raspuns! Intelepciunea e castigul atator probleme infruntate in viata!
    Seara placuta Abbibal!

    RăspundețiȘtergere
  13. Pai si eu ma plac asa majoritar, insa nu 100 %, ca asa ceva ar fi si absurd, ca doar nu sunt nici Narcis nici Adonis, dar asta nu inseamna ca aspir in mod inutil utopic sa fie cumva realist ca eu sa pot schimba cele 25 % de lucruri care nu-mi plac prin vreun efort de ALEGERI diferite de-a lungul vietii la diverse cotituri...ca tocmai asta incercam sa zic ca NU merge ! Singurul posibil efort de optimizare/imbunatatire care POATE ar merge asa mai la nivel teoretic ar fi poate un tip de efort de antrenament sustinut ca la sportivi de a-ti exersa partile alea bune, ca sa uiti sau sa nu mai ai timp sa ti le exersezi pe alea rele...desigur exista si pt asa ceva un punct de ALEGERE initiala re daca MERITA pt tine sa DEPUI acel EFORT in mod SUSTINUT toata viata...dar o astfel de alegere e una primordial Morala, nu ceva de gen "aleg sa ma indragostesc de A, desi era mai uratel dar parca totusi era mai bun la suflet, si sa nu il bag in seama pe B, care era mai sexy dar s-a dovedit un rau ca m-a-nselat cu vecinul de la parter", sau "aleg sa vizitez 100 de tari ca turist plus sa sar si cu parasuta, si nu doar 25 de tari si inca si doar cu autocarul in grup organizat".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In ceea ce priveste alegerea aia primordial morala de depus efort de cultivat virtuti, eu personal recunosc ca desi recomad la altii, eu personal sunt un indolent, dar asta ESTE chiar considerat un Viciu REAL, deci poate tine de o anumita predispozitie structurala + o biochimie de tip addictiv, (desi poate, desigur sa fie cauzata si de n'spe ale posibile boli reale care e bine sa fie eliminate ca posibilitate de cineva totusi standard licentiat in a examina asa ceva, de ex preferabil un medic obisnuit de familie decat un shaman/vrajitor, fie si numai pt ca medicul de familie are acces ceva mai bun la tehnologia necesara pt a examina asa ceva si nu trebuie sa se bazeze doar pe experienta si intuitie, desi NU sunt nici alea de minimizat daca exista chiar in mod real si sunt considerate cat de cat reputabile local), dar in fine, o data alea ALTE posibile cauze pt indolenta fiind eliminate, indolenta de tip addictiv ESTE intr-adevar greu de remediat, chiar si in zilele noastre, in mod special greu de eliminat in societatile democratice, este un fel de deficienta aubinteleasa si tolerata a societatilor democratice, (deoarece per total este mai etic sa fie tolerata decat eliminata cu forta ca in timpul revolutiei culturale din RP Chineza), si poate, uneori pot ajuta si anumite forme de spiritualitate, insa, dupa parerea mea, NUMAI sub indrumare reputabil competenta, (adica nu asa aiurea sub cine stie ce guru cules de pe net sau TV, sau de pe strada din Tibet.)

      Ștergere
    2. Ceea ce spui tu este cu totul altceva. dorinţa de a fi alceva nu este una şi acceaşi cu conştientizarea faptului că ori de câte ori te naşi vei fi acelaşi şi ori ce vei vrea să faci nu vei putea face pentru a fi altfel de cum eşti acum. Omul este un robot biologic şi este unic. Inginerul sau programatorul va avea aceeaşi idee de concepere a lui ori de câte ori ia o coală albă pentru a executa un proiect. Dacă schimbă ceva ar realiza un alt robot.

      Ștergere
  14. Si PS FFFF IMPORTANT (dupa parerea mea, pt ca suntem pe net si poate pe aici mai citesc si tineri, nu numai pensionari inteleptiti cu sau fara voie): s-a popularizat recent la nivel de mass-medie serioasa ca niste norvegieni au analizat niste studii mai vechi de acum 40 de ani si au prins un fir ca alcoolismul ar putea fi "ajutat" sa dispara prin ingestia unei doze a unui drog ff periculos si ilegal numit LSD. NU e adevarat, e de nivel de zvon de scandal/circ, si de misinterpretare a rezultatelor acelei cercetari, (ca daca era adevarat o groaza de oameni care au mai luat si alte droguri ilegale, inclusiv LSD, in plus de alcool, nu ar fi azi alcoolici, si ar mai si trai si azi in loc sa fi decedat deja de mult de obicei in mod brutal, si neplacut, violent, si dureros), deci eu tot ce pot sa zic e ca atat alcoolul in cantitati masive cat si mai ales drogurile ilicite sunt INGROZITOR de PERICULOASE si de TOXICE pt creier, si daca nu ai creier cat de cat optim functional nu o sa mai ai nici macar imaginatia + capacitatea reala necesare sa iti alcatuiesti un program de antrenament a celorlalte parti posibil pozitive cu care in mod aproape de 100 % cert se naste, totusi, fiecare om.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru renunţarea la alcool caşi pentru renunţarea la fumat ai nevoie de foarte multă voinţă. Nu am fost un alcoolic pentru a şti cum este să renunţi la alcool dar am fost un fumător înrăit şi sunt un cafegiu pasionat. La fumat am renunţat şi au fost două etape foarte grele peste care am trecut. La şase luni şi la un an. Atunci de multe ori duceam ţigara la gură din reflex, dar de fiecare dată spuneam nu acum şi o puneam la loc în buzuar. Am purtat ţigările la mine până s-a scuturat tot tutunul din ele. La cfea nu am renunţat pentru că nu am vrut cu adevărat. Sunt săptămâni când nu pun gura pe cafea, dar sunt şi nopţi când beau 5 căni de apă pline cu cafea.

      Ștergere
  15. Iar pt ca pe aici pot citi si parinti, am sa mai incerc inca o data sa dezmint zvonul care a fost atat de inradacinat in mijlocul sec XX ca o sa mai treaca probabil inca vreo 100 de ani sa dispara complet: in vasta majoritate a cazurilor, (cu posibile exceptii ff triste si real tragice, dar la fel de real ff RARE), PARINTII (si mai ales MAMA) NU sunt de vina pt aberatiile de comportament ale copiilor lor...(desi, desigur, parintii care se stiu purtatori de anumite boli severe cu transmisie genetica e bine sa ceara sfat specializat competent si reputabil inainte de a se decide daca sa aiba copii, si, la fel, e bine ca mamele gravide sa isi faca controale prenatale cat mai riguroase, si desigur sa se abtina de la consumat alcool si droguri ilicite.)

    Gata ! Am terminat si cu Spam-ul educativ politic. Nu o fac prea des, dar ma apuca si pe mine din cand in cand. E probabil o reactie simpla la faptul ca ma simt si ma STIU vinovat de Indolenta re decizie de imbunatatire morala personala.

    RăspundețiȘtergere
  16. Tocmai mi-am dat seama ca nu prea am clarificat prea bine cine sunt d-nii Crick, Watson, si Wilkins mentionati mai sus, ca despre dl Charles R Darwin totusi sper ca a auzit ceva lume, (si daca nu, sper din inima ca NU va fi confundat, cam cum am impresia ca s-a putut chiar intampla pe alocuri prin anumite cercuri politice din Europa din sec XIX-inc sec chiar XX, ca altfel chiar ca nu-mi explic ce s-o fi intamplat, cu dl Charles JH Dickens, un scriitor de FICTIUNE, de la a carui nastere s-au implinit anul acesta in februarie 200 de ani, si care este si stra-stra-strabunicul talentatului actor Harry Lloyd, care l-a interpretat pe tanarul Dennis Thatcher din filmul recent despre d-na prim ministru britanic Margaret Thatcher, cu d-na Meryl Streep, laureata cu Premiul Oscar pt rolul titular !)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru precizare. Îmi face plăcere să-ţi citesc materialele.

      Ștergere
    2. Da dar mi-a intrat la Spam tocmai precizarea, pt ca continea un link de YouTube ! D-nii Watson, Crick, si Wilkins au castigat Premiul Nobel pt Fiziologie pe 13 martie 1962 re descoperirile lor in legatura cu structura moleculara a acizilor nucleici si semnificatia sa pt transferul de informatie in materialul/tesutul viu.

      Si mentionasem ca au fost ajutati si de catre d-na Rosalind Franklin, biofizician si inginer cristalograf, care a perfectat o metoda speciala de raze X pt a viziona structura ADN-ului, din pacate a decedat la numai 37 de ani de cancer ovarian in 1958, iar Premiile Nobel nu permit nominalizari postume, pt ca este posibil ca si dansa sa fi primit acel Premiu Nobel atunci.

      Ștergere
  17. Asta înseamnă să te simţi bine în pielea ta. Până la urmă mulţumirea sufletească e cea mai importantă în viaţă.
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc. Chiar şi atunci când nu mă simt bine în pielea mea o duc cu plăcere pentru că este a mea şi nu pot reunţa la ea. Aşa cum spuneam sub altă formă, a-mi schimba cineva pielea nu aş mai fi eu.

      Ștergere
  18. Buna seara, Liviu. Te rog sa inregistrezi si postarea mea la Carmen,.
    Maine nu am acces la internet. Multumesc mult!
    http://adriana-dardindar.blogspot.com/2012/03/ady-spunea.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine adriana, am să încerc. Să ai o noapte liniştită.

      Ștergere
  19. Foarte scurt si la obiect raspunsul tau. Felicitari pentru capacitatea de a te autoaprecia. Putini sunt capabili s.o faca :))

    RăspundețiȘtergere
  20. tot respectul meu pentru felul franc,clar si firesc in care ai raspuns...
    ai pus punctul pe "i" cand ai spus ca am fi alte persoane daca am face alte alegeri...in fond exact asta este adevarul...

    RăspundețiȘtergere
  21. Felicitari. Cel putin poetic raspuns (excluzandu-l pe al), dar dupa mine cel mai bun.

    Vei avea votul meu :)

    ps: vezi corecteaza-ti link-ul de pe pagina concursului :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Asta denota iubirea aproapelui , responsabilitate , stiinta si multa dragoste , viata in general . E mare lucru sa nu regreti nimic stiind ce ai facut , stiind ca ai facut bine ce-ai facut .

    Felicitari !

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.