Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

vineri, 7 noiembrie 2014

Cafeaua mea



Articol scris pentru Concursul 
2014


Proba 17. Cafeaua – licoarea magică a învingătorilor!
Magazin Market Online



CAFEA !
Am spus în gând cuvântul magic și nu s-a întâmplat nimic. Fiind singur acasă am strigat cu voce tare acel cuvânt și tot nimic. Având poftă de o cafea m-am dus la bucătărie și mi-am făcut cafea. A câta oare? Cine știe ! N-am stat să le număr. Nu am vreme pentru așa ceva. 

Când spun ”cafea” nu mă gândesc nici la energie, nu-mi doresc nici inspirație, nu am nici cu cine purta discuții interminabile, nici nu vreu revederi pe-nserat. Spun cafea și-mi vine în gând doar acel lichid negru făcut cu Ness Amigo, dar asta nu înseamnă că refuz un Nescafé Braseró ori Doncafé, sau orice alt tip de Ness, o cafea fiartă în ibric pe cărbuni ori pe aragaz, o cafea făcută la ESPRESOR, o cafea cu sau fără caimac. Fie cum o fi, dar cafea să fie și dacă-i posibil să fie servită în ”ureche de măgar mort”, adică în cană de băut apă. Este  cu atât mai bine și mai bună. 


Aici puteți vedea  ”urechea măgarului mort az-vară, colo-n șanțul din colț, plin cu apă ori secat din cauza secetei, ureche bine astupată cu clei din urechile nespălate de ani de zile pentru a nu pierde conținutul din ea, clei amestecat cu glod făcut din colb adunat de pe ulița îmbălegată a unui sat ce nu mai este azi, când locul animalelor a fost luat de tractoare rudimentare”. Din această ”ureche de măgar” beau eu cafeaua.

Așadar, ”CAFEI” să fie ! Nu contează cum, dar să fie de dimineața de la deșteptare până noaptea la culcare, iar pe la orele unu sau două din noapte mă culc liniștit după ce consum ultima sorbitură din ”licoarea magică”

Pe vremuri, să tot fi fost în anul 1970 și ceva unuități adăugate la an, am avut un control mai mare pe linie de protecție a muncii, control combinat cu o ședință de analiză a muncii din acel domeniu de activitate. La acea analiză am participat vreo douăsprezece personae: inspectorii de resort din județele Alba și Hunedoara, un director tehnic, șeful compartimentului de protecție a muncii din Regionala CF Timișoara, șefii districtelor din Secția Alba Iulia. La un moment dat am vrut să-i servesc cu o cafea. Am pus cafeaua într-o oală, am turnat peste ea apă și am pus-o să fiarbă pe un reșou electric de campanie. Era un reșou de mici dimensiuni. Apa fiind prea multă și reșoul prea mic, fiertul cafelei a durat ceva vreme. Oamenii au început să-și piardă răbdarea și să mă apostrofeze. Până la urmă i-am servit, mie nemairămânâdu-mi nici măcar un strop. De la o vreme am întrebat pe unul dintre consumatori: ”- Cum a fost cafeaua?”
  ” - Bună c-a fost caldă!” veni prompt răspunsul. Încurcasem dozarea cafelei.

La puțin timp după această întâmplare veni și opreliștea de a mai folosi reșouri electrice la serviciu. De atunci am început să-mi duc ”cafea la termos”. La început o jumătate de litru, apoi veni rândul termosului de un litru. Într-o zi am întâlnit pe tren un coleg. L-am servit cu o cafea din termos și i-am atras atenția că frige. ”E !…” mormăi el și vru să termine toată cafeaua dintr-o înghițitură, dar n-a lut-o bine în gură și i-a dat drumul jos. ”De ce nu-mi spui că arde?” mă întrbă el. Eu am început să râd...

De atunci au trecut anii unul după altul ca un vis. Astăzi am rămas același împătimit consumator de cafea pe care o prepar cât mai simplu: încălzesc puțin apa pe care o torn peste nessul din cană. Nefiind nessul frecat nu face caimac, dar mie-mi place pentru că ”este… cafea neagră !”


Din când în când mai fac și cafea la  ESPRESOR.  Dar asta doar din când în când pentru că a  început să nu-mni mai placă gustul cafelei naturale. Prefer Nessul !

Espresoare de cafea se găsesc la MarketOnline, magazin online ce are diferite Oferte de espresoare cu sau fără promoții. Dintre toate mărcile de espresoare eu am preferat un Espresor Philips  Al meu nu este un  “philips saeco”, este un model mai vechi, dar sunt mulțumit de el, mai ales că, așa după cum v-am spus, nu-l folosesc prea des.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.