Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

marți, 18 noiembrie 2014

Emoţii



Articol scris pentru concursul
                                                       2014


 Proba 21. Reîntoarcerea la EMOŢII


  

EMOŢII

Emoţiile potrivit DEX sunt reacții afective puternice sau de intensitate  medie ce apar uneori neaşteptat  din cauza plăcerii ori de neplăcere, adesea cu bruște și puternice modificări în activitățile orga­nismului. În emoţii se oglindește atitudinea individului față de realitate cum ar fi: 
Bucuria  neașteptată, spaima, mânia, neli­niștea, dezgustul, indiferenţa.


De regulă sunt indiferent de tot ce se întâmplă în jurul meu. Indiferent şi nepăsător. Este bine, este rău, nu ştiu. Ştiu doar că ăsta este felul meu de a fi. Această indiferenţă mă face să nu fiu excesiv de bucuros faţă de un câştig sau excesiv de trist atunci când pierd ceva sau nu pot realiza ceea ce mi-am dorit. Nu mă neliniştesc din orişice dar mă înfurii relativ uşor fără să ţin mânia mult timp.  Nu mă înspăimâmt din orişice dar sunt neliniştit atunci când trebuie să vină cineva acasă şi întârzie mai mult timp decât ar trebui.

Fără emoţii omul nu poate trăi. Le poate doar stăpâni, dar nu şi înlătura complet motiv pentru care nu pot înţelege apariţia acestor emoţii uneori chiar fără… motiv.

Ajuns la această fază m-am blocat. Poate am luat-o pe un drum greşit. Poate ! Nu ştiu, dar poate !

Pentru a ieşi din acest impas mă întorc înapoi la videoclip. Îl revăd de mai multe ori şi nu-mi spune nimic de care să mă pot agăţa. Recitesc cerinţa temei. Tot nimic. Îmi face impresia că m-am afundat în desişul unei păduri de ienupăr şi cu cât înintez mai mult în acea pădure cu atât mai mult nu pot găsi calea bună, dar nu am altă cale de întors decât mersul înainte. Aşa mi s-a întâmplat de multe ori şi în viaţă când a trebuit să repar nişte greşeli mergând înainte. Deci sunt obişnuit şi fiind obişnuit nu am emoţii.

Deci o formă de stăpânire a emoţiilor este obişnuinţa înfăptuirii unor operaţiuni. Din obişnuinţă nu poţi derapa în frică, nici în nelinişte şi cu atât mai puţin în spaimă.

Până acum am ajuns la 300. Mai am 200. Deci am trecut de jumătatea articolului, Sunt deplin mulţumit ! Da, asta este o altă formă de manifestare a unui anumit tip de emoţie. Mulţumirea. Această mulţumire în final duce la bucurie. Bucuria faptului împlinit, dar până acolo mai am. Deci din nou la drum. Călătorului îi stă bine cu drumul nu cu odihna ! Dar mai am puţin şi ajung să fiu dezgustat de scrierea acestui articol. Mi şe pare cel mi greu de până acum şi asta pentru că nu sunt un regizor, deci nu sunt un bun scriitor pentru că de fapt regizorul este un scriitor cu talent. Acum mă prinde invidia pe cei care ştiu scrie şi au talent în arta scrisului. Sunt şi trist în acelaşi timp pentru că am lăsat timpul să treacă pe lângă mine şi nu l-am folosit pentru a învăţa mai mult şi mai multe. Dar gata ! Cu chin şi cu vai mă apropii de liman. Am ajuns la marginea pădurii de ienupăr. Văd pajiştea frumoasă ce se întinde dincolo de liziera ei. Bucuria îmi alungă tristeţea ce m-a cuprins la un moment dat când credeam că m-am pierdut prin hăţişul unei păduri necunoscute.
Gata ! Emoţiile au trecut, de acum o pot lua iar de la început.
  • Cuvinte cheie utilizate: emoţii, comunitate.

Un comentariu:

  1. Este un mecanism de protectie tehnica folosita (nici excesiv de bucuros, nici excesiv de trist), dar unul cu un pret extrem de mare: intensitatea cu care traiesti viata. Face ca totul sa fie relativ plat, fara vreo lacrima, fara vreo bucurie mai deosebita...

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.