Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

luni, 18 martie 2013

Aştept


Articol scris pentru Blog Power 61

Tema propusă de Denisa pentru această săptămână este:


Aşteptarea

- Un mod de a te relaxa sau de a sta sub presiune?
- Eşti o persoană care are răbdarea necesară încât să aştepte suficient de mult timp până va primi ceea ce îşi doreşte?
- Când eşti nevoit să aştepţi, ce faci ca timpul să treacă mai repede?


Un mesaj biblic spune: „Cine pierde răbdarea lui, va pierde mai mult decât va câştiga”.

De acest mesaj am aflat la mut timp după ce m-am pensionat, dar pe vremea când lucram la calea ferată nu mă deranjau aşteptările pe holurile policlinicii CFR în vederea efectuării vizitelor medicale periodice, după cum nu mă deranjau nici alte aşteptări în care pierdeam timpul. Singurele aşteptări care mă deranjau erau acelea în care aşteptam trenurile cu întârziere necunoscută şi asta pentru că nu ştiam cât trebuia să aştept fără a putea pleca din gară. Dar şi în astfel de situaţii îmi găseam ce să fac. Dezlegam cuvinte încrucişate, la fel cum fac şi acum. Pentru mine dezlegarea integramelor este un mod de relaxare atunci când aştept să ajung la o destinaţie, iar acasă când aştept ceva, lucrez la calculator.

În perioada de activitate la o vizită medicală un coleg de breaslă se tot fâţâia de colo-colo agitat. La un moment dat i-am spus: „vezi că şi aşteptarea este test psihologic”. Am schimbat câteva cuvinte pe această temă şi s-a potolit. La puţin timp după ce a stat liniştit într-un colţ, a apărut o asistentă să vadă dacă mai este acolo. Am mai stat câteva minute în aşteptare după care ne-a chemat să dăm testul psihologic propriu – zis.

Dar aşteptarea nu este doar de scurtă durată. Ea poate fi chiar de ani de zile până la obţinerea unui rezultat şi atunci „cine pierde răbdarea lui, va pierde mai mult decât va câştiga”. În 2003 când am dat faliment cu firma ce o aveam nu ştiam acest lucru. Atunci am fost într-o tensiune foarte mare. Nu ştiam cum se va rezolva problema şi cum puteam plăti datoriile ce le aveam la bancă. Atunci, când nu mai aveam ce face, am început să citesc Biblia şi tot atunci am aflat acea învăţătură, dar şi multe altele. De atunci am început să am răbdare în mod conştient, nu doar la voia întâmplării şi găseam soluţii fără să-mi dau seama cum la cele mai grele probleme.

Acum aştept de la o lună la alta să-mi vină pensia şi mai aştept să-i văd pe prunci la „casa lor”. Aştept şi am răbdare pentru că pensia în mod cert va veni şi sunt sigur că voi prinde acele vremuri în care-mi voi vedea nepoţeii de azi oameni mari cu rosturile lor, după care pot pleca liniştit spre alte tărâmuri ce mă aşteaptă.

Deci pentru mine aşteptarea nu este neapărat un mod de relaxare, dar nici o presiune de natură psihică ori psihologică. Ea este o stare firească prin care trebuie să trec la un moment dat dintr-un motiv sau altul. A aştepta nu este o plăcere, dar nici o mare pacoste. Ea este o povară ce trebuie dusă la fel cum ducem alte poveri, este o stare prin care trebuie să trecem la un moment dat. Unii trec prin această stare mai uşor, alţii mai greu, dar să nu uităm nicicând: „cine pierde răbdarea lui, va pierde mai mult decât va câştiga”.

Alte articole despre aşteptare:
http://atitudineslaba.blogspot.ro/2013/03/carpe-diem.html
http://paolla-love.blogspot.ro/2013/03/asteptarea-nu-este-o-optiune.html
http://mironamitache.net/2013/03/22/sa-asteptam-impreuna/
http://simplu.mixnet.ro/2013/03/tic-tac/#comment-1403

7 comentarii:

  1. Nu-mi place să aştept, mai ales când nu ştiu cât de mult am de aşteptat. Prefer termene clare.
    Dar cum am exersa răbdarea dacă nu aşteptând?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cea mai gra încercare când aştepţi ceva fără să şti cât trebuie să aştepţi.

      Ștergere
  2. Mi-a plăcut articolul dumneavoastră şi de asemenea mă încântă faptul că aveţi pentru cine/ce să aşteptaţi: să vă primiţi pensia, să vedeţi zi de zi cum nepoţii cresc prin ochii dumneavoastră. Nu am trecut prin asta dar mi se pare minunat să văd evoluţia oamenilor dragi din toate punctele de vedere. Vedeam mereu bucuria străbunicii mele când mă duceam să o vizitez la sfârşit de săptămână. Sunt sigură că şi dumneavoastră aveţi parte de această bucurie. O zi binecuvântată şi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa este. Nepoţii sunt bucuria bucuriilor.
      Mulţumesc pentru urare.

      Ștergere
  3. Vârsta aduce cu ea o oarecare înțelepciune.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai dreptate: asteptarea este o stare fireasca. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Rabdarea e intr-adevar un castig excelent

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.