Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

joi, 21 martie 2013

Costumul de baie


Articol scris pentru Etapa 10   

             
Tema a fost dată de 

Este o piesă vestimentară de care nu ne putem lipsi vara indiferent că ne aflăm pe o plajă la mare ori pe o pătură într-o poiană sau pur şi simplu pe câmp la soare. El este o piesă vestimentară care exprimă personalitatea celui şi celei care-l poartă de la copil la bătrânul pensionar, pentru că da, sunt destui pensionari care-şi permit a merge la munte sau mare pentru a vedea şi altă lume, nu doar pe cea din oraşul în care trăiesc, căci de relaxare nu mai poate fi vorba, deoarece ei se relaxează tot timpul.

Costumele de baie destinate doamnelor şi domnişoarelor au suferit şi suferă modificări de la an la an. Dacă prin anii 1950-1960 costumele de baie ascundeau bustul doamnelor, fără să mai vorbim de costumele anilor 1940 care erau lungi până la genunchi, costumele de azi sunt cu adevărat revoluţionare atât prin modele, cât şi prin materialele utlizate la confecţionarea lor. Normal, pentru că femeile sunt mai pretenţioase, pe când bărbaţii sunt mai conservatori şi deci mai puţin pretenţioşi şi ca atare, dacă pentru costumele de baie destinate femeilor moda se schimbă de la an la an, 

nu acelaşi lucru se întâmplă şi cu cele bărbăteşi. Iată cum arătau două din costumele de baie utilizate de mine. Cel albastru este din 1962 şi celălalt de prin 1995.



Diferenţa între ele constă doar în privinţa materialelor utilizate la confecţionarea lor. Cel albastru era din doc şi celălalt din material sintetic.

Dar nici astăzi diferenţa între costumele de baie bărbăteşti de atunci şi de acum nu este prea mare, această diferenţiere fiind făcută tot de materialele utilizate la confecţionare şi de modelele ce sunt imprimate pe ele. Modele simple, dar croite cu bun gust şi cusute cu atenţie pentru a se obţine o bună calitate.


Costume de baie... A trecut cam multă vreme de când nu le-am mai folosit. Şi asta nu pentru că m-aş fi certat cu soarele, ci pur şi simplu pentru că nu am mai făcut baie la ştrand unde, să vă spun drept, nu-mi place să merg din cauza aglomeraţiei. Prefer Mureşul. Acolo este linişte şi bine. Stau la soare cât îmi place fără să fiu deranjat de nimeni şi în loc de costum de baie folosesc pantaloni scurţi. Asta pentru că acolo nu mă admiră nimeni cât sunt de bătrân, iar baie în Mureş nu mai fac de multă vreme.

Merg la Mureş pentru că din 1994 sunt pensionar şi nu-mi mai permit să merg la mare nici în România, dar-mi-te în ţări străine. Cu toate acestea gândul îmi fuge de multe ori şi pe falezele de la malul mării. Constanţa, Mamaia, Eforie şi Costineşti sunt locuri pe unde am umblat şi le cunosc. Nu ştiu cum mai arată astăzi Litoralul românesc şi nici cel bulgar pentru că de atunci s-au schimbat multe, iar la vecinii bulgari nu am avut ocazia să merg niciodată.

Acum sunt vremuri noi cu oameni noi şi producătorii de echipamente sportive destinate înotului, printre care şi Jolidon www.jolidon.ro, asigură articole frumoase şi de bună calitate. Costumele de baie oferite de Jolidon sunt articole sportive ce exprimă personalitatea celui şi celei care le poartă. Aceste costume au linii moderne sau clasice, sunt elegante şi originale, de calitate foarte bună, aşa după cum spuneam mai sus. Jolidon se străduieşte şi reuşeşte să ţină pasul cu cerinţele pieţei interne şi externe.


Alegerea costumelor de baie este foarte simplă. Intrând online într-un shop www.shop.jolidon.ro găsim tot ce dorim de la costume de baie şi lenjerie intimă la flori şi tablouri www.jolidon.tumblr.com. Pentru mine a fost o plăcere să "mă plimb" pe siteul Jolidon deoarece am avut ce să văd şi ce să admir.

7 comentarii:

  1. Am fost un pic mirata de tematica.,apoi m-am lamurit.Mi-a placut sa innot si am avut ceva costume de baie la viata mea,cred, in jur de 5o.Dupa 8 ani de boala,am reinceput sa innot.Asa zicem si eu, ca nu-mi permit sa ma duc,dar e ceva si pentru pensionari in a merge intr-o statiune de la casa de pensii si nu costa cum mi-am imaginat eu la inceput.Am fost la Felix in 2012.Super ! hotel,tratament,masa si innot la doua stele,acceptabil. Erau destui pensionari si cu nepoti,ma uitam si eu invidioasa.Mi-ar placea sa o pot lua si eu pe nepata mea la bai,dar nu mi-o da ficamea,zice ca sunt o bunica aiurita.Asa ca niciodata nu e prea tarziu.Gandeste-te !O seara buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa este, niciodată nu este prea târziu, dar odată cu trecerea timpului ne cam trece cheful de a ne mai distra la băi. Acum îi prefer pe nepoţei şi nu mă satur de ei. Fiind doi, în permanenţă unul este cu mine şi-mi spune poveşti cu duiumul. Uneori intră sub masă şi se joacă acolo, iar eu îi urmăresc cu coada ochiului pentru că-mi place să le privesc jocul.

      Ștergere
  2. Linişte sufletească, belşug şi lumină să vă aducă Sărbătoarea Învierii Domnului. Paşte Fericit !

    RăspundețiȘtergere
  3. :)) trebuie sa recunosc ca si eu am crezut initial ca am gresit pagina. Vroiam sa ajung la bunicul Liviu si ma asteptam sa vad costumele de baie ale celor doi nepotei :)))
    Dar sa revin la tema pe care o tratezi aici - Da si eu sunt de parere ca alegerea costumului de baie este la fel de importanta precum alegerea tinutei pentru serviciu. Este important în primul rând cum ne simtim imbracati cu acest costum, dar important este si cum ne ascunde micile defecte :)
    Principiul meu a fost dintotdeauna ca la plaja sa folosesc costum din doua piese si la piscina acoperita sa port costum intreg. Deh, fetele si femeile au de ales dintr-o gama larga de costume de baie ;)
    O duminica minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. hmmmm produse de la Jooolidoon cu defecte din punctul meu de vedere .. isi merita banii dar nu si calitatea impecabila te face sa crezi ca nicaieri nu mai gasest perfect pe banii tai

    RăspundețiȘtergere
  5. Ha ! Ha ! Abbilbal, ai purtat costum de baie gen bikini ! Zau, in zilele de azi, nu isi mai permit asa de multi barbati sa poarte costum de baie gen bikini ! Ha ! Ha ! Ma gandesc ca poate la bai, prin Romania inca sa se mai gaseasca asa cativa pensionari cu bikini ! Zau, ce mi-ar place sa vad si eu cativa ! Chiar si daca sunt pensionari ! Pai azi mai tot tineretul poarta nadragi pana la genunchi, mai ceva ca femeile musulmane, nu te mai poti bucura asa de o priveliste mult prea interesanta ! Ca pectoralii se pot observa si prin maieu, abdomenul e oricand si el destul de vizibil, mai ales cu mai toti pantalonii avand talie destul de joasa azi, insa muschiul sartorius de la coapsa, acel muschi care arata calitatea flexibilitatii rotative a membrelor inferioare ale unei persoane relativ atat la sold cat si la genunchi, e mai dificil de inspectat asa daca e cineva in boxeri pana la genunchi. Acest muschi e deosebit de util asa in viata de zi cu zi deoarece permite cuiva sa verifice, stand in picioare, daca nu cumva a calcat din greseala pe vreun rahat si s-a murdarit pe talpa. Este un muschi ff important, plus prin apropierea lui de muschiul gracilis al coapsei interioare, ofera tootodata o gratie deosebita celor care il au exersat, indeobste unii balerini, insa mai ales persoanele cu training de croitori in secolul 19, atat pt ca dadeau din picior pe pedalele de tip vechi ale masinilor de cusut, cat si pt ca stateau asa in pozitie similar cu lotus din yoga atunci cand coseau diferite elemente cu mana, exersandu-si acest muschi in mod deosebit. Este unul din muschii meii preferati,nu ca l-as avea eu dezvoltat asa de tare, insa e un muschi lung cu cvadripla actiune, si asta nu se intalneste prea des in corpul omenesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. costumele ca si costume, dar fetele sunt tare faine...:)
    Sa ai o duminica frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.