Hai !

Hai !
Hai cu mine, că te duc eu !

joi, 17 octombrie 2013

Despre birotică și papetărie

Proba 9. Stampile si obiecte de papetărie accesibile

Articol scris pentru  
2013
Această temă a fost dată de

Pentru abordarea acestei teme am ales
Varianta 1:
Prezentarea celor trei produse de papetărie care sunt cele mai folosite în activitatea de zi cu zi și a produselor de birotică/papetărie care dau dependență la birou.

De-a lungul timpului, atunci când lucram la birou utilizam multe produse de birotică și papetărie
BIROTICĂ, iar în munca de teren utilizam un caiet mecanic format A5  PAPETĂRIE. Nu-mi lipeau hârtia A4, bumbuștile (acele cu gămălie), capsele, capsatoare de diferite mărimi,
perforatorul, agrafele, hârtia copiativă (faimosul indigo), hârtia milimetrică, calcul, ozalidul, pixuri de tot felul (albastre, roșii și negre), culori carioca, creioane negre H, HB și B, rigle de diferite dimensiuni și o riglă gradată la scară; un raportor, trei echere, penițe redis, truse grafos,dosare, bibliorafturi, mașina mecanică de scris și o lupă, dar să nu uit nelipsitul “coș de gunoi” în care aruncam deșeurile de hârtie. Cred că nu am uitat nimic din ce utilizam între anii 1970 -  1990.  

O dependență propriu-zisă nu mi-a dat niciun produs din cele folosite, dar nu puteam sta să nu am hârtie și cel puțin un pix. Dacă nu aveam ace de gămălie, foloseam agrafe sau capse, dacă nu aveam hârtie milimetrică foloseam rigla gradată la scară și mă descurcam. Dar dacă nu aveam hârtie, nu aveam pe ce scrie, căci pixul îl înlocuiam cu un creion și treaba mergea înainte.

Dintre toate produsele pe care vi le-am prezentat mai sus, cele mai folosite sunt: hârtia, pixul și acele cu gămălie, după opinia mea. Lor le urmează dosarele și bibliorafturile. Nu vorbesc nimic despre telefoane, deoarece ele au devenit atât de populare încât până și copiii la școală sunt toată ziua cu telefonul la ureche.

Dar astăzi situația s-a schimbat mult. Cu un calculator și un copiator Xerox faci tot ce făceam eu cu grămada aia de instrumente prezentată mai sus. Calculatoarele se folosesc atât în tehnoredactare de texte, cât și în proiectare, obținându-se desene mult mai reușite decât cele făcute de noi.

Din produsele de birotică și papetărie se mai folosesc: pixurile, care au forme și utilități diferite, hârtia format A4 și A3  pentru copiator, hârtia pentru fax, banda transparentă de lipit, capsatoare, perforatoarele necesare arhivării, acele cu gămălie și mai puțin agrafele de birou. Ca noutate se folosește acel instrument utilizat pentru distrugerea documentelor. În rest, totul depinde de dorința patronului de a face lux și risipă. 

Un comentariu:

  1. Hacer fotografias,es crear arte,pero hacer ese arte se consigue muy pocas veces
    Saludos desde Jerez

    RăspundețiȘtergere

Citesc cu plăcere comentariile Dumneavoastră.